31. srpna 2022
Kategorie: Další rady, PR

Zpětné odkazy: Proč jsou důležité a jak je získat?

Mít webové stránky samo o sobě nestačí. Aby posloužily svému účelu, musí se k nim dostat relevantní návštěvníci. Nabízí se však otázka, jak zajistit, aby se web ve výsledcích vyhledávání zobrazoval na co nejvyšší pozici. Odpověď zní „linkbuilding“ neboli tvorba zpětných odkazů (backlinků). Proč jsou zpětné odkazy zapotřebí, co o nich vědět a kde je získat? Všechny důležité informace najdete v tomto článku.

Co je zpětný odkaz a proč je důležitý?

Zpětný odkaz je odkaz, který vede z jedné webové stránky na jinou. Odkazuje se přes tzv. anchor text, který může mít podobu přesné či obecné shody, značky, ale také prázdné URL.

Pro běžného uživatele má zpětný odkaz ryze praktický význam. Může se přes něj „prokliknout“ na jinou webovou stránku. Ve skutečnosti jsou však backlinky mnohem důležitější – internetové vyhledávače je považují za klíčové hodnotící faktory při sestavování výsledků vyhledávání (SERP – Search Engine Result Pages).

Zpětné odkazy jsou tedy pomyslným základním kamenem off-page optimalizace webu. Tvorba kvalitního odkazového profilu je pro dosažení předních pozic ve výsledcích vyhledávání naprosto zásadní.

Kvalita, nebo kvantita?

Získat zpětný odkaz není samo o sobě příliš složité. Nabízí se celá řada možností, jak doplnit odkazový profil o nové backlinky zcela zdarma. Například registrací v různých online katalozích, kterých jsou na českém internetu stovky. Anebo v diskuzích pod články či na fórech.

Kde je háček? Všechny výše uvedené způsoby získávání zpětných odkazů jsou zdarma, ale jejich reálný přínos nebývá valný. V očích vyhledávačů je drtivá většina katalogových webů „podřadná“ a backlinky z nich nepovažují za hodnotné. K hrstce přínosných patří např. Firmy.cz, Služby.cz, Najisto, Google firmy, Zlaté stránky a NejŘemeslníci.

Zpětné odkazy v diskuzích sice hodnotu mají (jak velkou, to závisí na kvalitě daného webu), ale administrátoři obykle takové příspěvky mažou. Samozřejmě s výjimkou skutečně hodnotných a přínosných.

Nakupujte PR články – získáte kvalitní zpětné odkazy

Z hlediska linkbuildingu jsou příslovečnou sázkou na jistotu PR články publikované v magazínech a na oborových webech. Tyto články nemusí mít reklamní charakter, naopak je žádoucí, aby kvalitou informací nijak nezaostávaly za přirozeným obsahem daného webu.

Cena za PR článek neboli reklamní článek obsahující jeden nebo více zpětných odkazů se obvykle pohybuje ve stovkách až tisících – při cenotvorbě hrají roli návštěvnost i metriky („ranky“) autorit jako Ahrefs či MOZ.

Kde nakupovat PR články snadno a rychle?

Publikace článků se zpětnými odkazy můžete domlouvat individuálně s jednotlivými weby, anebo se vydat mnohem jednodušší cestou a objednat si je prostřednictvím platformy PR Yard.

Na PR Yardu najdete seznam magazínů, které umožňují publikaci článků se zpětnými odkazy, takže nemusíte ztrácet čas jejich hledáním. Proces objednávky je intuitivní a obrovskou výhodou je fakt, že se veškerá komunikace z publishery nachází na jednom místě.

PR Yard představuje pokročilý nástroj pro profesionální linkbuildery, kteří při výběru webů využívají různý hodnotící kritéria (v tabulce jsou kromě měsíční návštěvnosti uvedeny také ranky a další informace), ovšem objednávku stejně dobře svede i člověk bez zkušeností – stačí se obrátit na uživatelskou podporu a nechat si poradit. Žádné složitosti se nekonají a na konci procesu je jediná faktura. Samotný článek si můžete napsat sami, nebo svěříte copywriting redakci.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm přátelům: