
Statistiky a fakta, která změní váš názor na CRM
Máte snad pocit, že ani v dnešním hyperdigitalizovaném světě není CRM (Customer Relationship Management) systém nezbytným nástrojem pro podnikání? Pak je správný čas, abyste svůj krátkozraký přístup přehodnotili. Bez ohledu na to, jestli jste právě založili malý nadějný startup, nebo řídíte větší „zaběhlou“ firmu, vám CRM vám pomůže zefektivnit prodejní procesy, vybudovat silnější vztahy se zákazníky, a v konečném důsledku zvýšit obchodní obrat. A tedy i zisk.
Proč je CRM tak důležité?
Důvodů, proč si pořídit sofistikovaný CRM systém – například český CRM Microsoft 365 eWay-CRM – je víc než dost. V prvé řadě zjednodušuje uzavírání obchodů: 70 % obchodních zástupců věří, že jim CRM pomáhá k lepším prodejním výsledkům.
Dalším důvodem jsou silnější vztahy se zákazníky. Zhruba 54 % prodejců spoléhá právě na komplexní informace z CRM, díky kterým se jim daří vytvářet pevnější vazby s nakupujícími.
Za zmínku však stojí také zvýšená efektivita. Díky CRM ušetříte spoustu času a výrazně zrychlíte prodejní proces.
Navrch získáte lepší přehled. CRM funguje jako centralizované úložiště pro všechny informace o zákaznících, takže si udržíte přehled o tom, co se děje.
Změnu pocítíte také při rozhodování. CRM dokáže efektivně analyzovat prodejní data – a vy díky výstupům učiníte informovanější kroky.
Co CRM umí?
CRM systémy už dávno nejsou pouhými databázemi informací, byť právě tato oblast stále patří mezi hlavní pilíře. Nabízí však širokou škálu dalších funkcí, díky kterým posíláte vaše vztahy se zákazníky.
Pokročilá správa kontaktů vám umožní ukládat a sledovat informace o klientech a veškerých proběhlých interakcích.
Díky CRM budete vždy v obraze, protože vám umožní sledovat průběh obchodních příležitostí od začátku do konce. V přímém přenosu tak uvidíte svůj pokrok.
Velmi užitečná je marketingová aizace. S CRM snadno aizujete své marketingové aktivity, čímž ušetříte čas a zvýšíte návratnost investic (ROI).
Monitorování přehledu výkonnosti obchodních aktivit pak umožňuje identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit.
Pro koho je CRM systém vhodný?
CRM systémy používají firmy všech velikostí, a to napříč všemi oblastmi podnikání. Mezi nejčastější uživatele CRM patří firmy ve službách. Jedná se o cca 32 % firem používajících CRM – například realitní kanceláře, agentury a stavební firmy. Přibližně 13 % uživatelů CRM patří do výrobního sektoru a 13 % do sektoru IT.
Zhruba 65 % malých a středních podniků investuje do CRM během prvních pěti let své existence.
Jak si správně vybrat CRM systém?
Hledání toho nejlepšího CRM není jednoduché. Roli hraje např. velikost firmy, ale také počet uživatelů či plánované využití. Naprosté většině uživatelů z oblasti menších a středně velkých firem vyhovuje přehledné prostředí Outlook CRM. Vyzkoušet si jej můžete zdarma a bez rizika.