06. října 2021
Kategorie: Auto-moto

Jak vybrat a podle čeho se řídit při výběru autopůjčovny?

Pokud potřebujte použít v dohledné době vůz, ale ten váš má jako na potvoru poruchu, nemusíte jezdit vlakem nebo autobusem. Dnes již není problém využít služeb některé z autopůjčoven. Ovšem pozor, ne všechny jsou dostatečně kvalitní a nabízí to samé. Měli byste si vybrat tu nejvíce vyhovující.

Široký výběr

Autopůjčovny v posledních letech rostly jako houby po dešti, takže v současné době máte z čeho vybírat. Některé se specializují na krátkodobý, jiné na dlouhodobý pronájem.

Odlišují se i svým vozovým parkem. Ti největší hráči na trhu obvykle nabízejí k zapůjčení prakticky všechny typy vozidel, menší firmy většinou disponují omezenější nabídkou. To však není žádná zásadní překážka, když víte přesně, co chcete.

Typ vozu a jeho účel

Než si vyberete autopůjčovnu, měli byste mít už jasno, jaký typ vozu potřebujete a k čemu by vám měl sloužit. Ke stěhování bytu nebo firmy asi příliš nevyužijete menší osobní auto, stejně tak jako na ježdění do práce pro vás bude nejspíš velká dodávka předimenzovaná. Nejde ale pouze o typ auta, potažmo způsob použití, ale i o to, jak dlouho ho budete chtít používat.

Ne každá autopůjčovna nabízí možnost delšího pronájmu. Některé mají pevně daný časový limit, třeba jeden týden. Většinou se však s nimi dá rozumně domluvit, což ale může být nad rámec běžné nabídky. V takovém případě se pak může zvednout i cena.

Ti největší hráči např. autopůjčovna Taggart Praha, Sixt, Hertz, Europcar na trhu obvykle nabízejí k zapůjčení prakticky všechny typy vozidel, menší firmy většinou disponují omezenější nabídkou.

Dlouhodobý pronájem

Běžně dnes však narazíte na autopůjčovny, jež vám jsou schopné nabídnout dokonce dlouhodobý pronájem. Dlouhodobý v tomto případě znamená měsíce či dokonce roky. Budete mít 24 hodin denně k dispozici vůz, který se bude v čase obměňovat, takže se o technickou kvalitu svého auta nebudete muset vůbec starat.

Tento druh služeb poptávají hlavně lidé, kteří nechtějí investovat své peníze do nového stroje, případně by i rádi, nicméně jejich současná situace je nutí vyčkávat. Dobrým příkladem je třeba pár v rozvodovém řízení, kdy ani jeden z manželů nemá ponětí, jak na tom po ukončení procesu po finanční stránce bude.

Dlouhodobý pronájem se v takových situacích jeví jako docela slušná alternativa. Nenabízí ho však všechny autopůjčovny, ale obvykle jen ty největší, třeba Taggart. Můžete si ale zvolit i jiného velkého hráče na trhu.

Důležité pro vás je, aby své služby nabízel ve vašem městě. Tyto informace dnes lze sehnat poměrně snadno, a sice prostřednictvím internetu. Stačí si do vyhledávače zadat „autopůjčovna“ a město, ve kterém žijete. Pak už jen stačí projít si nabídky jednotlivých firem a vybrat si pro vás tu nejvýhodnější.

Podstatné je zaměřit se na detaily například v podobě startovacích poplatků, ceny pronájmu za měsíc, možnost volby náhradního vozu, případně výšky penále za předčasné ukončení. Tyto na první pohled nepříliš podstatné věci je dobré si detailně nastudovat, jinak se vám může pronájem nepříjemně prodražit nebo se ochudíte o zajímavou službu, kterou konkurence běžně poskytuje.

Reference jsou zásadní

I když vám může půjčovna aut slibovat hory doly, neznamená to automaticky, že se tak nakonec stane. Jak se říká, slibem nezarmoutíš. Proto je užitečné si na každou autopůjčovnu, kterou máte v hledáčku, trochu posvítit.

Opět k tomuto účelu stačí zapojit internet, tentokrát však za účelem hledání referencí, potažmo recenzí. Zadejte ve vyhledávači jméno podniku a připište k němu reference nebo recenze. Vzhledem k tomu, že dnes se hodnotí na celosvětové síti v podstatě cokoliv, najít potřebné údaje by pro vás neměl být problém.

Je jasné, že k dispozici jsou hodnocení hlavně na větší autopůjčovny, ale i na firmy lokálního významu není většinou problém vyšťourat nějaké názory zákazníků. Pokud nic nenajdete, raději dejte od dané firmy ruce pryč. Konkurence je dnes vysoká a vy tak máte z čeho vybírat. Autopůjčovna bez recenzí je podezřelá.

Člověk by si řekl, že ideální půjčovna je ta, co má nejvíce kladných hodnocení. Do jisté míry to může být pravda, nicméně i toto je docela podezřelé. Žádný podnik, ať už by měl ty nejlepší služby na světě, nemá sto procent spokojených zákazníků. Vždy se najde někdo, komu nebudou vyhovovat ceny, vozový park, případně chování personálů. A většinou si své podněty tito zákazníci pro sebe nenechají.

Podle recenzí vybírejte, ovšem dejte si pozor na firmy, které ho mají stoprocentní, ale těch referenci je poměrně málo. Existuje zde podezření na manipulaci, což o podniku nevypovídá nic dobrého a těch pár desítek referenci si každý může vytvořit přes kamarády, zaměstnance nebo koupit. Zkuste udělat 500 a více. Zároveň přečte si pozitivní reference a když kontrují negativní a je v tom hodně textu s odbornými fotografiemi, tak to rozhodně není nic dobrého. Jaká je pravděpodobnost toho, že člověk profesionálně nafotil pronajatý vůz a napsal A4 pozitivní referenci a vychvaluje přesně to za co má firma negativní reference? Z osobních zkušenosti, když už dáváme reference, tak v tom lepším případě jenom hvězdičky a když už něco napíšeme, tak jenom pár krátkých vět.

Mnoho se dá zjistit o dané firmě i na Facebooku. Sociální sítě používá v současné době snad každý a často uvádí hodnocení tam, nikoliv na příslušných stránkách. Výhodné je, že zrovna na sociálních sítích se můžete pustit i do debaty, takže je zde možnost zeptat se bývalých zákazníků přímo na jejich dojmy a z toho si udělat docela dobrý obrázek.

Když se podíváte na aktuální trh, tak zcela vyniká půjčovna aut Taggart se dvěma pobočkami v Praze, která má jak pozitivní, tak i negativní reference, ale zároveň je tam víc jak 1300 referenci, které můžou vypovídat o důvěryhodnosti webu.

Co se dá zjistit z webu?

Hodně toho můžete o autopůjčovně zjistit i z jejího webu. Internetová prezentace rozhodně není něco, na co by se mělo zapomínat. Právě naopak. Web by měl obsahovat vše potřebné a třeba i něco navíc. Měl by být maximálně přehledný, aby se na něm dokázal zorientovat i člověk, jenž není ve virtuálním prostoru každý den.

Rozhodně by na stránkách neměl chybět ceník, nabídka služeb, případně možnost objednání vozu přímo skrze web autopůjčovny.

Zdá se to jako maličkost, ale i podle stránek firmy můžete docela snadno posoudit její kvality. Přimhouřit oko je možné maximálně tak nad grafickou prezentací, nicméně přehlednost ani chybějící nabídka s ceníkem by již tolerovány být neměly.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm přátelům: