26. listopadu 2022
Kategorie: Finance a podnikání, PR

Jak připravit účinné reklamní materiály pro hotel?

Máte skvělé zázemí na dobrém místě, pohodlné pokoje, dostatek parkovacích míst a vybavení pro hosty. Mohlo by se zdát, že toto vše vám postačí k plné obsazenosti. Marketing v hotelu je ale nesmírně důležitou součástí efektivně fungujícího zařízení. Jak tedy připravit účinné reklamní materiály pro hotel?

Připravte si marketingovou strategii hotelu

Nápadů na neobvyklé propagační aktivity lze jistě vymyslet celou řadu, nicméně nejdůležitější je komunikační plán, z něhož byste měli vycházet. Právě strategie značky v oblasti marketingové komunikace by měla být pomyslným kompasem při vymýšlení a realizaci nových nápadů. Nevyplatí se ztrácet čas aktivitami, které nepřinesou patřičné výsledky nebo se dostanou ke špatné skupině příjemců. A co je horší, chybný marketing poškodí image hotelu i jeho značky. Strategie hotelového brandu by měla zahrnovat pohled z perspektivy člověka-hosta, trhu, obchodu a médií. Správně zvolený hotelový marketing: https://www.profitroom.com/cs/reseni/booking-engine-360/  je tedy klíčem k úspěchu.

Letáčky, publikace či pohlednice hotelu

Poměrně oblíbenou formou hotelových tiskovin jsou složky s informacemi o procedurách v hotelových wellness centrech nebo jídelní lístky. Skvělou volbou je nechat tyto tiskoviny vyrobit na recyklovaném papíře. Tím projevíte svůj proekologický přístup, kteří nároční hosté bezesporu ocení. Existují hotelová zařízení, která své novinky a nabídky uvádějí vždy před sezónou formou čtvrtletníků nebo rozsáhlých publikací. Hotelové magazíny mohou být velmi zajímavým a ambiciózním prvkem obsahového marketingu, využitelným i v online světě. Nedílnou součást celého projektu tzv. content managementu představuje kromě tvorby zpravodaje či newsletteru (plánování, psaní, focení) též jeho distribuce. Chcete-li zvýšit okruh zákazníků, je dobré vzít v úvahu, kde všude chcete obsah zveřejňovat a jaký partner vám v tom může pomoci. Kvalitní a zajímavé publikace lze totiž úspěšně distribuovat i mimo samotný hotel.

Reklama v televizi či rádiu

V marketingové branži se hodně mluví o tom, že televize a rozhlas umírají. Dokonce i generální ředitel Netflixu Reed Hastings předpověděl, že klasická televize do roku 2030 zcela skončí. Pro mnoho podnikatelů tak vytvořil dojem, že se do TV či rádia nevyplatí investovat své prostředky. Na každý marketingový nástroj je však třeba pohlížet prizmatem konkrétního ubytovacího zařízení, lokality a cílové skupiny a i reklamní kanál, který se může zdát již “za zenitem”, může při vhodně zvoleném sdělení a cílení přinést kýžené výsledky a návratnost investice. Reklama v místním rádiu vám třeba vyprodá karnevalový ples, valentýnskou večeři, koncert nebo ubytování pro rodiny s dětmi. Tuto možnost tedy předem nevylučujte, zkuste ji nejprve otestovat. Nezapomeňte, že jednotlivé marketingové kanály tvoří ucelený mix, který představuje vaši značku široké veřejnosti.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm přátelům: