
Jak předejít problémům s autem v zimě?
Tuhé mrazy pod – 10 °C trápí nejen člověka a některá zvířata, ale i naše plechové mazlíčky. Ti stojí na parkovištích, u chodníků, bez možnosti se skrýt, neboť jen ti šťastnější z nich mají vyhřátou garáž. A tak není divu, že kvůli velkému mrazu vás může auto potrápit, zvláště tehdy, pokud jste jeho přípravu na zimu zanedbali a pokračujete v tom i během zimy.
Motor, odstřikovače
Jestliže jste vozidlo nepřipravili a máte v něm slabou nemrznoucí směs či dokonce jste bez ní, pak vám může prasknout chladič, roztrhnout se nádobka od odstřikovačů nebo blok motoru. S odstřikovači je svízel, i když je lehce pod nulou a zanechali jste v nich ještě letní směs. Skla si neumyjete. Nezbývá než auto někde v garážích ohřát, případně se modlit, aby přišlo teplejší počasí a led v tryskách a hadičkách povolil.
I nafta „zamrzne“
Nafta prodávaná u čerpacích stanic by měla vydržet do -20 °C, pak rosolovatí. Proto je dobré do nádrže přidávat i aditiva, která naftu před tímto jevem ochrání. Rovněž dbejte na to, abyste v nádrži měli nafty vždy dostatek.
Baterie
To je evergreen řady motoristů. Přijdete k autu, otočíte klíčkem v zapalování a ticho nebo jen zlověstné „kvílení“. Baterie dokáže potrápit. Máte-li ji novou, jste v pohodě, ta tuhé mrazy přežije. Kontrolujte však hlavně starší baterie a nechte si je pořádně dobít. Spousta řidičů starších vozidel si nosí baterii domů a připojuje ji na autonabíječku.
Problémům předejdete:
- když si pořídíte novou autobaterii
- když do nafty použijete aditivum, anebo ji kupujete u osvědčených čerpacích stanic
- když do odstřikovačů dáte směs na -30 °C, která je běžně dostupná v obchodech a je potřeba jí prostříknou trysky, aby nezamrzly
- když na zimu použijete oleje s nízkou viskozitou
- když auto po nastartování necháte nějaký čas běžet na volnoběh, aby se všem postupně prohřálo
- když auto čas od času protočíte, i když nikam nejedete