02. října 2021
Kategorie: Finance a podnikání, PR

Co musíte udělat, aby se vaše podnikání konečně rozjelo?

Odjakživa sníte o tom, že vyměníte nudné a špatně placené zaměstnání za mnohem záživnější a výdělečnější podnikání – jen zatím netušíte, jak transformaci ze zaměstnance v byznysmena správně uchopit. Zkoušeli jste už kde co, ale doposud se vám nepodařilo prorazit. Zkuste to ještě jednou a řiďte se následujícími tipy. Prozradíme vám, co dělat, abyste maximalizovali svou šanci na úspěch.

Primární motivace

Kdyby se vás někdo zeptal, proč chcete podnikat – jak by asi zněla vaše odpověď? Pokud jsou to „peníze“, možná vlastně ani sami netušíte pravý důvod, který vás žene k radikální změně životního stylu. Mnohem lepší by byla konkrétnější vize. Třeba finanční nezávislost, časová flexibilita – nebo velký dům u moře.

Elevator pitch

Elevator pitch, česky prezentace ve výtahu, je jednoduché a krátké představení podstaty byznysu (služby, produktu, ale klidně i události). Získáte díky němu jasnou představu ohledně nejdůležitějších pilířů svého podnikání.

Podnikatelský plán

Absence byznys modelu znamená (téměř) jistý neúspěch. Chcete-li v podnikání uspět, musíte předem vědět, za co vyděláte peníze, kolik vám budou zákazníci platit a další klíčové aspekty.

Analýza konkurence

Ve „svém“ oboru pravděpodobně nebudete podnikat sami. Než projekt spustíte, zjistěte, jak je na tom konkurence. Inspirujte se v jejích silných stránkách a vyvarujte se přešlapů, kterých se dopouští. Nebojte se hledat v zahraničí a implementovat do svého byznysu věci, které jsou časem prověřené a skvěle fungují.

Rozpočet

Předpokládáme, že nesedíte na neomezeném zdroji financí. Proto si předem ujasněte veškeré očekávané výdaje a raději počítejte s rezervou. Jedině tak zamezíte tomu, aby vám bezprostředně po startu došly peníze.

Důležité nástroje

Bez ohledu na oblast, ve které se chystáte podnikat, se budete muset dennodenně prokousávat rutinními úkony, které budou souviset s administrativou, marketingem – a mimo jiné i s budováním pevných vztahů se zákazníky (angl. customer relationship management neboli CRM). Teoreticky si vystačíte se jakýmkoliv textovým editorem či tabulkovým procesorem – mnohem efektivnější jsou však speciální aplikace.

V rámci řízení vztahů se zákazníky bývá k nezaplacení vhodně zvolený CRM systém. Jeden takový si můžete vyzkoušet zcela zdarma. Stáhněte si český eWay-CRM a posuďte sami, jak vám šetří čas a usnadňuje komunikaci se zákazníky a spolupracovníky.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm přátelům: