30.9.2017
Kategorie: Finance a podnikání, PR

Jak uspořádat úspěšnou konferenci?

Uspořádání tiskové konference může vašemu podnikání prospět. Získáte chtěnou publicitu a dostanete se do centra pozornosti. Ovšem pouze za předpokladu, že dodržíte celou řadu nepsaných pravidel. Jinak se taky může stát, že účastníci vyhodnotí vaší akci jako absolutní ztrátu času a právě tak o ní budou hovořit s ostatními lidmi. Chcete-li takovému faux pas předejít, dejte na následující tipy a doporučení.

Atraktivní téma

Můžete si pronajmout ty nejlepší konferenční prostory, ale když nebudete mít co sdělit publiku, akce nemůže sklidit úspěch. Zajímavé téma je alfou a omegou každé konference a obecně platí, že by mělo být mnohem atraktivnější než obsah tiskové zprávy. Ideální jsou nová a závažná témata, která se vztahují k aktuálnímu dění. A samozřejmě i „konfliktní“, emotivní a kontroverzní témata.

Místo konání

Vhodně zvolený pronájem konferenčních prostor je téměř stejně důležitý jako téma konference. Akce by se měla konat na dostupném a důstojném místě, nejlépe v centru města. Do pozvánky nezapomeňte uvést přesnou adresu, ale také podlaží a případně číslo místnosti. V rámci areálu pak rozmístěte orientační tabule nebo jiné značky, díky kterým hosté nebudou bloudit.

Některé příležitosti vyžadují luxusnější prostředí (např. uvedení revolučního výrobku na trhu). Neváhejte s rezervací konferenčního sálu v renomovaném hotelu. Dobrou volbou je například pětihvězdičkový hotel Praha Belvedere.

Technické zázemí

Účastníci konference si s sebou přinesou notebooky a audiovizuální techniku, takže by měli mít k dispozici přístup k elektrické síti. V dnešní době je samozřejmostí také bezdrátové připojení k internetu a rozhodně prověřte, zda je v konferenčním sálu dostatečný signál mobilních operátorů.

Dodržíte-li všechny základní kritéria, jistě se vám podaří uspořádat úspěšnou konferenci, která se účastníkům vryje do paměti ještě na dlouhou dobu.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm přátelům: