14.8.2017
Kategorie: Zdraví

Proč zařadit do jídelníčku pšeničné klíčky?

Klíček je část zrna, která je bohatá nejen na živiny, ale i aktivní látky a to především proteiny, které mají dostatečné množství esenciálních mastných kyselin a kyseliny linolové.

Je to součást každého rostlinného semene, napomáhá reprodukci.

Pšeničné klíčky obsahují velké množství vlákniny, bílkovin a komplexních sacharidů. Je to bohatý zdroj energie. Najdeme v nich celou řadu vitamínů (kyselina listová, vitamíny E a B) a minerálů (draslík, železo, zinek, vápník, fosfor, selen). Jsou zdrojem omega – 3 mastných kyselin.

Zdravotní výhody, které poskytují našemu tělu.

  • Podpora imunitního systému

Díky vysokému obsahu různých vitamínu aktivují imunitní systém, působí preventivně proti virům a bakteriím. Díky bílkovinným hydrolizátům zvyšují antioxidační aktivitu, která se zaměřuje na vyhledávání škodlivých volných radikálů vznikajících při buněčném metabolismu.

  • Ochrana kardiovaskulárního systému

Pravidelnou konzumací pšeničných klíčků lze snížit rizikové faktory vyvolávající ischemickou chorobu srdeční a podpořit zdraví kardiovaskulárního zdraví a to především díky omega – 3 mastným kyselinám.

  • Podpora buněčného metabolismu

Komplex vitamínu B, který klíčky obsahují, je velice důležitý pro správné fungování buněčného metabolismu, který přeměňuje živiny na potřebnou energii.

  • Olej z klíčků

Za studena lisovaný olej obsahuje velké množství vitamínu E, koenzym Q10 a omega – 3 polynenasycené mastné kyseliny a je vhodný ke gastronomickému využití. Také obsahuje vitamín K, který podporuje správnou srážlivost krve, železo a zinek – podporují krvetvorbu a hojení.

POZOR: Klíčky obsahují lepek, proto nejsou vhodné pro ty, kdo mají problémy s jeho příjmem.

Také obsahují velké množství kalorií. Pokud je chcete zařadit do redukční diety, je důležité sledovat další příjem kalorií.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm přátelům: