2.1.2020
Kategorie: Finance a podnikání, PR

Jak poznat, co zákazníci potřebují a chtějí?

Firma, která se chce udržet před konkurencí a nehrát v oboru druhé housle, nesmí podcenit průzkum a analýzu zákaznické základny. Jakmile si obujete boty potenciálního klienta a ujdete v nich dostatečně dlouhou vzdálenost, bude vám jasnější, co skutečně potřebuje a chce.

Najdete svůj cílový trh

Podrobný průzkum zákazníků vám ukáže, jaký konkrétní přístup k dané skupině funguje nejlépe.

Například: pokud váš cílový trh tvoří senioři, budete muset zvolit jinou formu komunikace, než jakou používáte u skupiny mnohem mladších zákazníků. S produkty a službami určenými pro náctileté byste zřejmě neuspěli. Od samotného počátku podnikání aktivně využívejte CRM software a dbejte na prozákaznický přístup.

Zjistěte, jak zákazníci nakupují

Zákazníci mají rozličné zvyky. Někteří zkoumají ceny online a následně přes internet nakoupí, jiní po důkladném porovnání cenovek zvolí nákup v kamenné prodejně. A samozřejmě stále existuje početná skupina lidí, kteří se po zboží v e-shopech nerozhlíží vůbec a preferují „staromódní“ nákupy v obchodním centru. Zjistěte, jak se vaše potenciální klientela chová, a snadno jí přizpůsobte prodejní strategii.

Pochopte, proč zákazníci kupují to, co kupují

Až vypátráte, jaký typ zákazníků tvoří vaši cílovou skupinu, a poté, jakým způsobem nakupují, budete schopni odhadnout, proč nakupují konkrétní produkty.

Zákazníkova motivace staví na několika možných faktorech: preference určité značky, vyhovující cena, impulsivní nákup na základě emocí, touha po nejnovějším zboží, které je právě trendy…

Analýzou odpovědí na základní otázky související s povahou nákupu získáte ucelenou představu toho, jakým způsobem zákazníci přemýšlí, a navýšíte nabídku zboží, které by se jim mohlo hodit. A naopak přestanete plýtvat energií na zbytečné produkty.

Poslouchejte, co zákazníci říkají

Mnozí podnikatelé vnímají pouze řeč peněz, ale zákazníci často hovoří i psaným slovem. Všímejte si, jak vás hodnotí v recenzích, a sledujte zmínky na sociálních sítích. Nezavírejte oči před kritikou, protože právě ta vás může motivovat ke změnám a posunout vaše podnikání kupředu mnohem více než falešné pochlebování.

V dnešní době je respektování zákazníkova přání mnohem důležitější než v minulosti. Konkurence se již neomezuje na prodejce ze stejného města a přilehlého okolí. Nakupuje se přes internet a lidé si mohou objednat zboží i z druhé strany zeměkoule.

Používejte CRM software

Výše jsme naznačili, že s rozklíčováním chováni a potřeb klientely vám pomůže CRM aplikace. Poslouží vám jako databáze získaných informací, nástroj pro analýzu i software pro řízení projektů. Výrazně vám usnadní komunikaci se zákazníky a zajistí, aby členové vašeho prodejního týmu disponovali veškerými podklady.

Chcete-li se o problematice customer relationship managementu dozvědět více, čtěte tento CRM blog. Na eway-crm.com si můžete stáhnout oblíbený český CRM software zcela zdarma (ve verzi FREE) a vyzkoušet, jak vám usnadní podnikání.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm přátelům: