1.10.2018
Kategorie: Zdraví

Jak nastartovat metabolismus?

Na zpomalený metabolismus nejsou žádné speciální léky ani žádná léčba. Urychlíte jej pouze pohybem a správnou stravou. Je potřeba si začít pomalu a postupně budovat svaly, které jsou pro spalování energie nejdůležitější.

Důležitý je začátek dne a s ním spojená vydatná snídaně. Žádné rychlé cukry. Jídlo si rozdělte na pět denních porcí. Strava by měla být bohatá na bílkoviny. Nezapomínejte ani na sport. Tělo s dostatkem svalové hmoty vydává více energie, tudíž má vyšší metabolismus.

Snídaně je správný začátek dne

Vhodná a vyvážená snídaně by měla být základem každého dne. Pokud tělu ráno nedodáte potřebné kalorie, začne si je šetřit na horší časy. Hladovění totiž vede ke zpomalování metabolismu a díky tomu na váze spíše přibýváte, než ztrácíte.

Kvalitní bílkoviny dodá sýr, tvarohová pomazánka nebo šunka. Kvalitní sacharidy s dostatkem vlákniny naleznete v neslazených cornflakes, vločkách a tmavém pečivu a to vše doplňte ovocem či zeleninou. Ideální je například müssli s ovocem a jogurtem. Množství jednotlivých surovin závisí na vaší váze, výšce a denním režimu.

I svačina je důležitá

Aby tělo nemělo potřebu ukládat si zásoby, musíte jíst dříve, než dostanete hlad. Proto je mezi hlavními jídly důležitá i svačina.

Jako ideální svačina dopoledne i odpoledne může být například řecký jogurt s ovocem, avokádový toast, pomazánka z čočky, ovocné nebo zeleninové smoothie se sojovou bílkovinou, avokádo s tvarohem nebo sklenice mléka a jablko.

Kvalitní oběd to je bílkovina a vláknina

Bílkoviny by měly tvořit podstatnou část našeho jídelníčku. Najdeme je v jogurtu, rybím masu, drůbeži, šunce, řeckém jogurtu nebo třeba cottage cheese.

I vlákninu si naše tělo žádá. Na její trávení spotřebuje mnohem více energie a díky tomu se urychlí náš metabolismus. Mezi velmi významné zdroje patří celozrnné pečivo, zelenina, ovesné vločky a luštěniny.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm přátelům: