4.12.2017
Kategorie: Zajímavosti

Jak na podzimní únavu?

Známe to všichni a je to tady právě teď – podzim a s ním spojená typická únava. Já osobně ráno nejsem schopná vstát, na druhou stranu večer nemohu spát. Kudy chodím, tudy jsem absolutně mimo. Do ničeho se mi nechce a ke všemu se přemáhám. A na druhou stranu v parku stojím fascinována a ozářená veselými barvami. To však pro podzimní přežití nestačí…

Pochmurné počasí nás naprosto vyvede z běžného rytmu. Slunce se na nás směje po kratší dobu a zbytek dne bojujeme s jistou verzí prokrastinace… ale funkcí těla. Jak se tedy přinutit k jakékoli aktivitě?

Nešiďte spánek

Pokud to období požaduje, naordinujte si delší spánek, klidně deset hodin denně. Můžete to rozdělit na klasických osm hodin v noci a dvě hoďky odpoledne po obědě, anebo běžte spát dřív a spěte přes noc celých deset hodin. Každopádně spěte, protože v této době to vaše tělo chce. Tohle není výmysl z naší hlavy, ale moudrá rada odborníků. Zkrátka udělejte si takový spánkový „nášup“, který vám pomůže přežít den. S tím vším je spojené také pravidelné větrání ložnice, pravidelné převlékání ložního prádla, dále strava, která není na noc náročná na trávení a podobně.

Další radou je společnost…

… ač jste unavení, naordinujte si rovněž kamarádky, společenské akce, vjem a pohyb. Nespěte s očima otevřenýma i přes den, je třeba nebýt sám a komunikovat s okolím – nakopne vás to. Na druhou stranu, pokud se po práci zavřete doma, uděláte na podzim to nejhorší co lze. Nejen, že budete unavení, ale navíc si dopomůžete k takzvané „podzimní depce“, kterou řeší společnost každý rok, a to bez ohledu na pohlaví.

No a nakonec trochu wellness

Krom spánku vaše tělo potřebuje také pohlazení. Sex je fajn, ale ještě lepší je masáž. Ať už zad či hlavy, na jednu stranu vás příjemně uvolní, na druhou nabije k výkonu po další dny. Každopádně se budete cítit daleko lépe.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm přátelům: