19.6.2017
Kategorie: Finance

5 nejčastějších otázek při sjednávání pojištění online

Ať již hledáte výhodné cestovní pojištění nebo povinné ručení, s výběrem a sjednáním nejvýhodnější pojistky vám může dobře pomoci internet. Mnoho lidí má však z online nákupu pojištění zbytečné obavy. Ve spolupráci s odborníky jsme pro vás proto připravili odpovědi na nejčastější otázky, na něž se zájemci o online pojištění nejvíce ptají.

Jak si vybrat správný produkt?

Před sjednáním pojištění je vhodné všechny nabízené produkty pečlivě porovnat. Nabídky pojišťoven se totiž často liší a co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat druhému. S výběrem nejvhodnějšího pojištění vám pomohou internetové porovnávače. Tyto specializované portály vám po zadání několika vstupních údajů zobrazí srovnatelné pojistné produkty přehledně seřazené podle ceny nebo dalších parametrů. Nemusíte tedy složitě navštěvovat prodejní weby jednotlivých pojišťoven. Internetové porovnávače umožňují pojištění nejen dobře vybrat, ale také rovnou sjednat bez nutnosti navštívit pobočku pojišťovny nebo makléře. Online sjednání je také většinou mnohem levnější.

Jak můžu zaplatit pojistné?

Pojištění na internetu nejsnáze zaplatíte bankovním převodem případně platební kartou. Některé portály nabízí i možnost platby pomocí mobilního telefonu nebo složenkou. Při platbě pojistného bankovním převodem nezapomeňte dobře zadat variabilní a specifický symbol. Porovnávač vám samozřejmě pošle podrobné pokyny k provedení platby na vaši e-mailovou adresu. Platby po internetu jsou bezpečné, komunikace s bankami a platebními branami je šifrovaná. Nemusíte mít proto z placení na internetu žádné obavy.

Od kdy je pojistka platná?

Pojištění sjednané prostřednictvím internetu je platné od zadaného data počátku pojistné smlouvy a okamžiku provedení platby pojistného. Okamžikem provedení platby je myšleno zadání platebního příkazu, nemusíte tedy čekat, až peníze přijdou na účet pojišťovny. Díky tomu je tedy možné si sjednat například cestovní pojištění večer bezprostředně před cestou. Musíte však ještě ten den uhradit pojistné pomocí internetového bankovnictví, platební kartou či dalším běžným způsobem.

Kdy dostanu všechny dokumenty?

Při sjednání pojištění online většinou obdržíte e-mailem všechny potřebné dokumenty v elektronické podobě. Při sjednání cestovního pojištění vám prodejní portál či porovnávač obratem zašle pojistnou smlouvu a kartičku asistenční služby k vytištění. V případě povinného ručení ihned dostanete také dočasnou zelenou kartu. Po jejím vytisknutí můžete s pojištěným autem ihned jezdit.

Kde najdu další informace či návod?

V případě problémů se neváhejte obrátit na klientskou telefonní linku porovnávače či pojišťovny. Odborníci na telefonu vám s výběrem a sjednáním pojistky pomohou a zodpoví vám také všechny případné dotazy. V komunikaci s porovnávačem můžete využít rovněž e-mail, případně online komunikační programy. Stačí jen dobře formulovat dotaz a vyškolení pracovníci vám emailem odpoví a nabídnou řešení. Kvalitní porovnávač klientům poskytne také odpovídající informační servis. Samozřejmostí by měla být možnost prostudovat si pojistné podmínky nabízených produktů, v nich totiž mohou být obsažené důležité informace například o rozsahu krytí pojistných rizik a podmínkách pojistných plnění.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm přátelům: